Gaziantep, Giresun, Gümüşhane’de sahur saati ne zaman? 12 Nisan Çarşamba Gaziantep, Giresun, Gümüşhane Sahur kaçta biter?
Gaziantep , Giresun, Gümüşhane sahur saati ne zaman ve 12 Nisan Çarşamba Gaziantep, Giresun, Gümüşhane sahur saati ne zaman biter soruları Ramazan ayının başlamasıyla birlikte sık sık sorulmaya başlandı. Sahur saatini bekleyen vatandaşların merak ettiği bahis için detayları sizler için derledik. Peki Gaziantep, Giresun, Gümüşhane sahur ne zaman? 12 Nisan Çarşamba Gaziantep, Giresun, Gümüşhane Sahur kaçta biter?
SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?
Sözlükte dini bir terim olan “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesinden gelen sahur (sehur, suhur), oruca hazırlanmak için şafaktan önce yenen yemek anlamına gelmektedir. Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının ortaklaşa verdiği bilgiler dikkate alındığında, oruç yasaklarının başlangıçta gece başladığı, bu sürenin Bakara mühletinin 187. âyetiyle sabaha kadar uzatıldığı sahura izin veren başlıca meşruiyet delilidir. Bu âyet-i kerimede, “Siyah iplik, beyaz iplikten sizin için ayırt edilinceye kadar, sabahtan itibaren sizin için ayırt edilebilir hale gelinceye kadar” diyor. Oruçlunun sahur yemesinin mendup olduğu konusunda İslam âlimleri ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).
“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmektedir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Mendub ve müstehab, fıkıh üslûbundaki geniş mânâları nisbetindedir.Bazı hadislerde ifade edildiği gibi (İbn Mâce, “Şıyâm”, 22) sahurun bedeni doyurma amacı olduğu açık olsa da Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl gayesi Hz. Allah.
Sahurun Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesai, “?ıyâm” , 27; Tirmizi, “Şavm”, 17) açıklanırken, bunun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağladığı bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın mana olacağı belirtilmektedir. bu nimete şükretmek. Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın ve namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadisle çelişiyor gibi görünse de -muhtemelen ilk hadisin genel kabul görmesi nedeniyle- rivayetinde sorunlar vardır. ikincisi – söz konusu işlerde onları uzlaştırmaya odaklanmazlar. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yaptığı tefsirden (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, önceki ilahi dinlerde sahur varken bir süre sonra terk edildiği söylenebilir. Buna göre birinci hadis-i şerifte, Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurda rahmet bulunduğuna dair hadis-i şeriften hareketle sahurun faydalarını anlatırken ortaya koyduğu görüş bu yorumu desteklemektedir: Bir yandan vücudun oruca dayanma gücü sahur yemeği ile sağlanırken, diğer taraftan insanların daha dindar olma çabasıyla dini karmaşıklaştırmaya ve dinin farzlarında değişiklik yapmaya çalışmaları engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu sözde Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerine dair bir işaret vardır. Bunların karşısında olmak, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manalarını uzlaştırmak için, Allah Resûlü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.
Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. Peygamber Efendimiz, Bilal-i Habeşi’nin kendi döneminde İbn Ümmü Maktum’un sabah namazından önce okuduğu teheccüd için veya oruç için sahura kalkacakları uyandırmak için yaptığı duanın sahur yemeği için yumuşak olmadığını bildiren hadisi şerifte söylemiştir ( Buhârî, “?avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18) sahura kalkmayı teşvik etmenin yanında, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahurdan sonra uzun bir aradan (elli âyet kadar okunabilen bir süreden sonra) sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, “?avm”, 20, “Taheccüd”). “, 8; Müslim, “ıyâm”, 47; Nesâî, “ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri tamamlayan fakihler, sahurun son vakte kadar bırakılmasının müstehab olduğu kanaatine varmışlardır. Karar, imsak vakti ile sonludur; vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, yemek ve içmek mekruh olur (bu konuda karşılaşılabilecek bazı durumların hükümleri için bkz. İMSAK; ORUÇ). Fıkıhçıların çoğu -eğer oruç tutmamaya niyet yoksa- sahur yemeği oruca niyet yerine geçer; Şafii mezhebinde sahura kalkmak niyet yerine geçmez.
12 Nisan Çarşamba GAZİANTEP, GİRESUN, GÜMÜŞHANE SAHUR SAAT KAÇTA?
12 Nisan Çarşamba GAZİANTEP sahur saati: 04:28
12 Nisan Çarşamba GİRESUN sahur saati: 04:16
12 Nisan Çarşamba GÜMÜŞHANE sahur saati: 04:13